Beza Antara Pemenang dan Si Kecundang




1). Pemenang melakukan kesalahan dia berkata "Saya telah melakukan kesilapan!"
Ketika kecundang melakukan kesalahan dia berkata, "Ini bukan salah saya!"

2). Pemenang berkata," Saya sudah buat yang baik, tapi saya akan buat yang lebih baik lagi!"
Kecundang berkata ,"Saya tidaklah seburuk orang lain!".

3). Pemenang cuba belajar dari setiap orang yang lebih baik daripada dirinya.
Kecundang selalu cuba menjatuhkan orang lain.

4). Pemenang berkata, "Mari saya bantu anda!"
Kecundang berkata, "Eh, itu bukan tugas saya!"

5). Pemenang berkata, "Pasti ada cara yang lebih baik untuk menyelesaikannya!"
Kecundang berkata, "Begitulah kebiasaannya yang dibuat disini!"

6). Pemenang berkata, "Ini sukar tapi tidak mustahil!"
Kecundang berkata, "Ini boleh tapi sangat sukar untuk diselesaikan!".

7). Pemenang selalu mempunyai perancangan.
Kecundang selalu cari alasan dan alasan.

8). Pemenang mempunyai komitmen.
Kecundang hanya pandai menabur janji sahaja.

9). Pemenang selalu menjadi sebahagian dari jawapan penyelesaiannya.
Kecundang pula selalu menjadi sebahagian dari masalahnya.

10). Pemenang cekap menyelesaikan masalah.
Kecundang pula selalu bertangguh & tidak pernah menyelesaikan masalah.

Jadilah Pemenang.

Berfikir Sebagai Seorang Juara!
Tiada apa yang mustahil.
Anda pasti berjaya.


Salam sayang.








Busuk!