10 Blogger Wanita Yang Dikagumi

Salam sejahtera semua..Jam menunjukkan tepat pukul 2.00 petang. Masa untuk menjenguk blog dan mengemaskini entri. Semenjak pagi melakukan tugas-tugas sebagai seorang suri di rumah. 

Menyediakan sarapan, menyiapkan anak-anak ke sekolah, mengemas rumah, menyapu lantai, memandi, merapi dan melayan si bongsu, membasuh dan menjemur kain baju, menyediakan makanan dan menyuap si kecil. Bermain lalu menidurkannya.

Ketika inilah saya harus pandai membahagikan masa yang ada untuk melakukan dua tugasan. Menulis entri dan mengemaskini urusan pejabat.


blogger wanita, wanita, blogger wanita terbaik, blogger wanita popular
Inilah SOHO saya dirumah.

Saya akui adakalanya memang sukar untuk membahagikan masa. Semuanya bergantung kepada situasi anak-anak, keadaan sekeliling, dan urusan kecemasan. Besar sungguh tanggungjawab wanita ni kan. Menjaga keluarga sambil bekerja. 

Bagi saya semua wanita bekerja! Jangan sesekali kita kata "Saya tidak bekerja, saya hanya seorang surirumah."  Untuk pengetahuan anda, surirumah merupakan pekerjaan terbaik dunia walaupun ianya tidak bergaji! Surirumah bekerja hampir 24 jam sehari. Siapa yang sanggup menyandang pekerjaan ini kalau bukan WANITA? 

Cuba anda tengok bagaimana ibu atau isteri anda menguruskan rumahtangganya. Pernah anda tanya bagaimana sakitnya dia melahirkan anda/anak anda? Pernah anda selami jiwanya? Penat lelahnya? Pernah anda hargai tugas-tugas sehariannya? 


Sebenarnya pada entri kali ni, ingin saya kongsikan 10 blogger WANITA yang saya kagumi, yang hebat dimata saya. Merekalah isteri, merekalah ibu, mereka berkerjaya, mereka menguruskan rumahtangga, mereka juga BLOGGER yang berjaya!  Disamping menjadi blogger yang berkongsi pelbagai elmu dan kepakaran, mereka juga merupakan ibu yang pandai menjana wang melalui blog mereka. Pernahkah anda terjah blog mereka semua? Jika belum, sudi-sudikanlah terjah ye. 



blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,




blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,





blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,




blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,





blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,





blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,




blogger wanita terbaik, blogger wanita popular,


Haa, tengok..lebih kurang 2 jam juga saya menyiapkan entri ini..bukannya apa, sambil menulis blog, saya berbalas emel atas urusan kerja. Alhamdulillah, nasib baik tak hilang fokus. 

Baiklah..saya perlu bergegas ke dapur untuk menyiapkan minum petang pula. Sebentar lagi, anak-anak dara saya pulang dari sekolah. Si kecil ni pun dah mula membulatkan mata, merengek-rengek minta diangkat dari buaiannya.

Saya akhiri entri saya dengan lagu WANITA yang telah dipopularkan oleh Salamiah Hassan. Tanpa WANITA, tanpa IBU siapalah kita?




LIRIK LAGU:  WANITA

Bagai pohon tegak berdiri
Terbukti kau tahan diuji
Cabaran datang cabaran pergi
Segalanya tabah kau hadapi

Semenjak lahir kedunia
Sehingga menutupi mata
Bagai sungai yang terus mengalir
Beban dan tugas tak pernah berakhir

Wanita
Engkau bulan engkau juga suria
Wanita
Kerana keistimewaanmu
Terpikul segala amanah di bahumu

Kerana langkah sering terbatas
Adakalanya engkau tertewas
Namun begitu engkau tetap gagah
Tiada pernah kau berputus asa

Demi kebahagiaan semua
Api kau genggam menjadi bara
Jasad lebur
Semangat tak luntur
Wanita mithali engkaulah obor


Salam sayang.




Busuk!