20 Tips Blogging Yang Hebat

Okay,  saya ni berblog baru je 10 bulan. Ilmu blogging saya pun masih lagi cetek. Apa yang mahu saya lakukan adalah menyampaikan maklumat dan ilmu yang bermanfaat kepada orang ramai dengan entri-entri saya. 

Saya mempunyai keseronokan dengan blog ini. Amat menakjubkan bila saya dapat mengenali ramai rakan dan otai blogger disini walaupun kita hanya berinteraksi di alam maya tanpa bersua muka dan saya suka mengkaji apa yang mereka tahu. Sedikit sebanyak saya dapat ilmu baru di situ terutamanya tips blogging.

Hari ini saya nak berkongsi dengan anda semua sumber ilmu blog saya. Ilmu ini telah membantu saya membentuk blog Syuhada1981.com ni kerana apabila kita melaksanakan sesuatu, kita perlu sentiasa belajar, berkembang dan berubah ke arah yang lebih baik bukan? 

Dalam satu blog mungkin terdapat banyak ilmu blogging disitu, contohnya blog tuan HasrulHassan. Tetapi disini saya hanya boleh kongsikan satu blog, satu ilmu blogging je.

Bukan apa, rasa tak adil pula bagi blog yang lain. Saya harap dengan tips blogging yang saya kongsikan ini akan memberi manfaat kepada semua blogger, sama ada blog anda tersenarai mahupun tidak. Pada yang tersenarai sudah pasti anda akan menerima backlick dari blog ini.

Okey, selamat menelaah.





1.  Rahsia Rezeki Seorang Blogger / HasrulHassan

2.  Blog Yang Mudah Dikenali Berbanding Yang Lain / Denaihati

3.  5 Jenis Entri Blog Yang Mendapat Trafik Tinggi / LizaRazak

4.  Entri Yang Paling Senang Dan Cepat DiBuat / MiaLiana

5.  5 Tips Cara Mengatasi Masalah Untuk Update Blog / Mr.Titan

6.  Etika Penulisan Maya Di Blog / BubblyNotes

7.  Tips Mencari Idea Untuk Menulis Blog / Terbaek.Net

8.  5 Tips Memberi Komen Berkualiti Di Blog / KakiBlog

9.  Nak Tips Blogging? / RelaksMinda

10. Blog Popular Lebih Mudah Dikenali / AkmaOmar

11. Cara Mudah Nak Naikkan Trafik UV ke Blog / MrJacko

12. Tips Naikkan Ranking Alexa Blog / KucingHitam

13. Mengenal Pasti Pautan Bermasalah Di Blog / KisahSiDiary

14. Kepentingan Bloglist Pada Blog Kita / MamaNiza

15. Macam Mana Nak Follow Blog Yang Tiada Butang Follower / TengkuButang

16. Kenapa Rabu DiPilih Sebagai Entri Wordless? / AniqBukhary

17. Cara Menarik Trafik Ke Blog Baru / BloggerLelaki

18. Kriteria2 Blog Yang Paling Disukai Oleh Pengunjung Untuk Dilawati
      AkuPenghibur

19. 5 Sebab Blogger Gagal Menjana Income Dengan Blog / SeriusBlogger

20. 5 Sebab Blog Tidak Berkembang Dan Cara Mengatasinya / Kujie2


Ok, cukuplah 20 tips blogging untuk hari ini. So, jangan lupa untuk blogwalking ye. InsyaAllah, saya akan kongsikan lagi ilmu-ilmu blogging dari blogger yang lain plak nanti. Semoga kita sama-sama mendapat manfaat darinya.

Happy blogging.

Salam sayang.









Busuk!