8 Cara Dapatkan Duit di Internet

Assalamualaikum..

Hmm..jam sekarang sudah menunjukkan jam 11.32 malam..

Alhamdulillah..saya baru sahaja selesai menidurkan anak kecil saya..baru juga selesai mengira dan menyediakan penyata gaji untuk semua pekerja-pekerja saya. 

Dan kini, waktu untuk saya mengemaskini blog pula. Bila yang sikecil sudah tidur, mudah sedikit untuk saya memerah minda..

Malam ini, saya ingin kongsikan satu ebook percuma tentang teknik mendapatkan duit melalui internet. Sebenarnya, saya pun masih baru dalam bidang ini. 

Tujuan utama boleh terjerumus dalam kancah blogging ini bukan untuk mendapatkan duit semata-mata, ia lebih kepada ingin berkongsi maklumat sebenarnya. (Tapi kalau boleh dapat duit lagi baguslah kan..) Kalau diikutkan dengan masa saya dengan kerja-kerja pentadbiran dan akaun perniagaan yang ada, masa saya menguruskan rumahtangga, suami dan anak-anak lagi..memang kelam kabut haru birulah jugakan.. dan saya sendiri adakala tiada masa untuk diri kerana saya memang tidak pernah ada pembantu rumah.

Tetapi bila difikirkan kembali, saya buat semua itu hanya dirumah sahaja. (Suami menyediakan mini office dirumah untuk saya menguruskan semua kerja pejabat.) Hanya seminggu atau 2 minggu sekali sahaja saya pergi ke pejabat untuk menguruskan apa yang perlu disana..Selebihnya saya hanya berinteraksi dengan pekerja saya melalui telefon, email, wechat dll,. WORK AT HOME MOM laa katakan.. jadi apa salahnya saya cuba jinakkan diri dengan blog. Walaupun bukan setiap hari saya mengemaskini entri, bagi saya tidak mengapa, bukan duit dan trafik yang dikejar.. asalkan perkongsian saya memberi sedikit manfaat kepada yang membaca. Itu sudah memadai bagi saya. The more you give, the more you will get..Lebih banyak kita memberi dan berkongsi elmu, lagi banyak elmu baru yang akan kita terima. 

Sebenarnya, saya banyak melaburkan duit membeli & melanggan ebook, saya suka membaca. Saya gemar mencarigali elmu2 baru. Tetapi sejak ada anak tiga ni, maklumlah..masa untuk membaca itu sudah digantikan dengan kerja2 yang lain, nak pergi kedai buku pun sudah tiada masa. Kadang2 saya muat turun & simpan dalam Iphone supaya sebelum tidur saya boleh baca sebentar sebelum terlelap walaupun dalam  keadaan gelap gelitakan.. . Kalau berkenaan dengan bisnes internet ni..saya banyak membeli dan merujuk dengan otai IM kitalah iaitu tuan Raja Kamil. Melalui ebook2 dan status2 beliau di FB yang membuatkan saya terpengaruh ingin mencuba. 

Buat duit atau menghasilkan pendapatan melalui internet sebenarnya bukanlah sesuatu yang mustahil. Malah terdapat ramai individu-individu di dunia amnya dan di Malaysia khususnya, telah berjaya menghasilkan duit yang banyak menerusi internet.

Antara nama yang paling dikenali ramai adalah Dr.Irfan Khairi. Beliau telah berjaya menjadi jutawan dengan hanya menjalankan perniagaan di internet.

Untuk memberikan lebih kefahaman tentang kaedah sebenar buat duit di internet, anda boleh dapatkan ebook percuma dibawah ini..

*Kepada sahabat2 surirumah yang selalu PM bertanyakan bagaimana mahu menghasilkan wang tanpa modal, sebenarnya ada banyak cara salah satunya anda boleh mula menulis blog.*












Okeylah..setakat ini sahaja entri untuk malam ini..Semoga ebook diatas dapat memberi sedikit elmu yang bermanfaat kepada anda..Jika berkesempatan, kita berjumpa di lain entri yaa..Nanti saya kongsikan pula tentang perniagaan-perniagaan saya dan suami.

Selamat malam dan selamat bersahur.

Salam kasih sayang,




Busuk!